torsdag 13 augusti 2009

Förvirrad

Jag körde ett rätt tufft träningspass idag, 10 km inklusive 10*30+30-intervaller. Jag mådde rätt illa i slutet, jag brukar ha krafter kvar för spurt och utfallssteg i slutet men idag stapplade jag verkligen fram de sista stegen. Efteråt var jag helt trött och yr  i huvudet och kände mig ganska borta. Jag åkte i alla fall och handlade och lyckades med bedriften att TVÅ gånger ta någon annan persons kundvagn. Första gången tog jag en kundvagn som var full med stora hundmatspåsar. Rätt lustigt att jag tog fel eftersom jag aldrig handlar hundmat på Willys och speciellt inte det märket som fanns i vagnen. Killen som "ägde" vagnen sa till mig att det var hans vagn och vi skrattade bort det med "det är lätt hänt" och "man blir ju lite förvirrad när man blir äldre". Lite senare stod jag bland müslin när en kille som ser väldigt stressad ut kommer och drar undan min kundvagn bakom mig och innan jag hinner säga något har han sprungit bort och ställt sig i kassan. Jag inser då att min egen kundvagn står kvar vid mjölkdisken och den vagn som jag lagt mina senaste varor i tillhör honom. Jag ser sen hur han står i kassan och plockar upp vara efter vara ur vagnen och säger "det här har inte jag handlat" till kassörskan... Ehhmmm - pinsamt!

----

Det måste vara nåt fel antingen på mig eller på min pulsklocka. Jag borde ju ha en maxpuls runt 193 (220-27) men när jag joggar tempo så ligger min puls enligt pulsklockan runt 185-190 och i vissa intervaller över 200, vilket borde betyda att jag i princip är död. Det kanske förklarar varför jag mådde dåligt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar