måndag 20 april 2009

Karma

Idag hade jag en riktig turdag. Först upptäckte jag att någon hittills okänd välgörare hade givit mig ett sent påskägg på bankkontot. När jag kom hem hittade jag månadens Cancerfonden-lott i posten och vann 200 kr på den. När jag sedan stoppade ner vinstlotten i plånboken upptäckte jag en sedan länge bortglömd hundralapp som hade gömt sig mellan några kvitton.

Jag blev såklart väldigt förvånad och undrade vad jag hade gjort för goda gärningar för att förtjäna sådan tur, men så fort jag yttrade de orden förstod Karma-guden att han nog tagit fel på person och måste åtgärda sitt misstag. I samma stund drog jag sönder snörhålen(!) på mina grusfotbollsskor. Sedan läckte vattenflaskan i påsen så att alla kläder som låg där i (med mobiltelefonen i jackfickan) blev dyblöta. Kvällen avslutades med att jag halkade i badkaret och slog i knät.

Så nu är ordningen i universum återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar