fredag 6 februari 2009

En purjolök för 18 kronor

I väntan på att det blir klart med uppdraget jag skrev om tidigare har jag blivit förflyttad som akutresurs till ett projekt i Malmö i några veckor. Istället för löneförhöjningen på ett par sköna gröna tusenlappar har jag i praktiken istället fått en lönesänkning på 690 kr netto denna månad eftersom jag nu blev tvungen att köpa pendlarkort. Dessutom förlorar jag 45 minuter av min dag i extra pendlingstid. Nåja, uppdraget verkar roligt och utmanande så det kan det få vara värt.

Imorse när jag stod på stationen och väntade på tåget kom en kille fram till mig och sa "Du har en prislapp på dig!". Först gick ju tankarna till nån taskig maffiafilm "-You've got a price on your head", men snart insåg jag att jag faktiskt hade en prislapp som satt mitt på rumpan på kappan. En sån där klisterlapp man får ut när man själv väger grönsakerna på ICA. Undrar hur länge jag hade haft den där... Det var en purjolök för 18 kronor i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Ja kostnaden för pendlarkortet suger :(

    SvaraRadera
  2. Tell me about it.... :-/ Och så hamnar man preciiiis under gränsen för när man får dra av för det på skatten också...

    SvaraRadera