måndag 2 februari 2009

Ambivalens

Jag står vid ett karriärmässigt vägskäl just nu. Jag har blivit tillfrågad om jag är intresserad av ett uppdrag som skulle innebära några sköna tusenlappar mer i månaden, och vara en bra merit i karriären, men som också skulle innebära att jag kommer att behöva sitta som outsourcad konsult på ett annat företag med allt vad det innebär. Jag vet inte vad jag vill. Jag trivs så himla bra där jag sitter. Och pengar är väl inte allt???

Jag HATAR att behöva välja. Jag kan stå och fundera en kvart på morgonen innan jag bestämmer vilket pålägg jag ska ha på frukostmackan. Det ska tydligen vara typiskt för mitt stjärntecken (vågen) om man nu tror på sånt.

Förresten så drömde jag i natt att jag och L vann 10 miljoner kronor på ett lotteri, och jag ville inte berätta nåt för J, för jag var rädd att jag skulle behöva dela med mig av pengarna då. Haha, så snål är jag!

5 kommentarer:

  1. Haha, är det så enkelt??? :-)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Det låter spännande! Jag kan tänka mig att det tar emot att byta arbetsplats när du trivs så bra. Fast å andra sidan, intressanta chanser kanske man inte får så ofta. Det kan kanske skulle visa sig att det nya jobbet är som klippt och skuret för dig, om du inte provar får du inte veta...

    SvaraRadera
  4. stämmer in med första talman: Do it! Ser bra ut i ditt cv.

    SvaraRadera