måndag 7 februari 2011

Första veckan avklarad...

...på den nya LCHF-dieten. Eller "diet" är väl fel ord, LCHF är snarare en livsstil. Hur som helst så har jag mått förvånansvärt bra. Jag som är en riktig socker-junkie trodde att jag skulle få enorma omställningsproblem och vara sötsugen hela tiden men sötsuget försvann tämligen omgående. Har faktiskt inte saknat kolhydrater alls på hela veckan, inte ens när jag gått förbi hyllorna med nybakat bröd i affären. Tränade några korta löp- och roddpass under veckan och även det gick bra. Jag har varit pigg och framförallt skönt mätt! Det enda negativa jag har upplevt är att jag har haft huvudvärk vid några tillfällen men det är fullt normalt under den här perioden och inget som har hindrat mig från att jobba eller så.

Det bästa med LCHF är att man får äta så god mat, och så mycket! Och så står man sig så länge på maten. Jag är inte längre akut hungrig när jag kommer hem från jobbet och vid lunchtid får jag titta på klockan eller bli påmind av kollegorna att det är dags att äta för magkurret talar inte längre om det för mig.

Och så får man äta mörk choklaaaaad.... :-)

3 kommentarer:

  1. Får man inte alltid äta mörk choklad? :)

    SvaraRadera
  2. På de flesta dieter, jo... :) Men hade man inte fått göra det på denna hade jag aldrig kunnat gå på den! :D

    SvaraRadera
  3. ...och enligt TV4:s Nyhetsmorgon har du blivit matextremist. Dietisten, som var expert, tyckte att LCHF var lite för extrem, men vad vet jag...

    SvaraRadera