onsdag 13 maj 2009

Tankarna vandrar

Jag är på kurs på kontoret i Lund och nu har jag satt mig i J:s gamla tomma rum för att göra mina kursuppgifter. Jag har lite svårt att koncentrera mig - de flesta andra jobbar som bäst när de sitter ensamma i ett tyst rum, men jag är tvärtom. Jag har faktiskt lättare att koncentrera mig när det är människor och sorl runt omkring mig. Det bästa stället för mig att läsa är på t ex ett café eller på tåget. När det är för tyst så hör jag alla andra ljud så mycket bättre - ventilationen, datorfläkten, o.s.v. och det tycker jag är mycket jobbigare än människor som pratar. Jag känner mig tryggare och lugnare med människor runt omkring mig.

Så istället för att göra mina viktiga uppgifter så stirrar jag ut genom fönstret. Det är rätt intressant. Skåne är ju som bekant ett väldigt platt landskap. Men just i Lund är det rätt stor höjdskillnad inom staden. Inte som i Göteborg, där det är kullar och klippor, utan hela staden är en enda lång uppförsbacke, där vårt kontor ligger högst upp. Detta i kombination med det platta landskapet gör att jag har milsvid utsikt, även om jag nu bara sitter på fjärde våningen i huset. Härifrån kan jag se min egen balkong, Barsebäcksverket, havet, och till och med Danmark om jag anstränger mig. Ganska trevligt.

Detta var nog det mest meningslösa inlägget hittills. Jag har som sagt svårt att koncentrera mig. Nu måste jag samla ihop mig och sätta mig in i uppgiften. Men först ska jag bara kolla om det har hänt nånting på Aftonbladet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar