lördag 21 mars 2009

Så kan det gå!

Jag gick ut genom dörren förut för att gå med hunden till fårhagarna. Jag kom in genom samma dörr nyss som nybliven bilägare (jag skriver "nybliven bilägare" eftersom Kent-Åke inte klassas som bil, utan snarare som... ja, vrak). Det var väl inte riktigt det som var planen, men så blir det ibland. Man måste få vara lite spontan.

En Toyota Yaris blev det. Liten och söt och miljöbilsklassad. Registreringsnumret började med NRD (nerd), vilket vi tog som ett tecken. Den kommer i början av maj så tills dess får vi hålla tillgodo med Kent-Åke.

Kent-Åke, ja. Han för en tynande tillvaro. Han har varit en trogen vän och familjemedlem genom åren, men jag hoppas att han förlåter mig för att jag vill byta upp mig till en yngre modell. Jag hoppas att någon galen entusiast vill förbarma sig över honom, så att han ännu inte behöver face the inevitable - bilskrotens obarmhärtiga käftar. I alla fall inte innan de inför skrotningspremien igen.
(Bild från Toyota)


1 kommentar:

  1. the end of an era is soon upon us.
    Bengt-Kenneth går i graven :o)

    Kul med lite nytt oxå

    SvaraRadera